2010/03/10

Ittak már angyalt?

Tizenéves koromban nyári szünetekben egy kávéházban dolgoztam. Ott ismerkedtem meg a különböző kávétípusokkal, elkészítési módokkal, német, francia és olasz neveikkel, és ott tanultam meg azt is, hogy igaz a mondás, minden hangulathoz illik valamilyen kávé. Sokáig nem is volt más a "repertoárban" csak több tucatnyi különféle illatú, pörkölésű és fajtájú kávé, amikoris egyszer a német tulajdonos úgy gondolta, ha már nyár, legyen fagylalt. És ha már fagylalt, legyen sanfter engel is. Ott és akkor nem volt nagy művészet elkészíteni, mindössze narancslé és egy kis vanília fagylalt kellett hozzá. Évekkel később tudtam csak meg (akkoriban még nem nagyon volt internet), hogy a sanfter engel valójában egy alkoholos koktél, aminek alapja a blue curacao, a narancslé és a vanília fagylalt. Ennek ellenére nekem azóta is ugyanaz a tökéletes, nyári hangulatot idéző üdítő, amiben az a különleges, hogy semmi különleges nincs benne. Egyszerűen csak jó úgy, ahogy van. Íme az én (alkoholmentes) verzióm.


Hozzávalók (1 adaghoz):
1 dl frissen facsart narancslé
1 dl frissen facsart vérnarancs lé
1 dl frissen facsart mandarinlé
1 nagyobb gombóc házi vagy nagyon jó minőségű bolti vanília fagylalt



Elkészítése:
A háromféle citruslevet összekeverem, hűtött pohárba töltöm majd belepottyantok egy gombóc vanília fagylaltot. Számtalan módon lehet variálni, mentával, egyéb citrusfélékkel (pomelóval, lime-mal), ha nagyon édesen szeretjük, akár narancsmézet is csorgathatunk bele.


(A képen látható chilipaprikának jelen esetben az ég adta világon semmilyen gasztronómiai funkciója nincs, csak úgy éreztem, kéne valami piros is a képre. :))

Nincsenek megjegyzések: